کرکره برقی پارس در

کرکره برقی ، انواع کرکره برقی ، قیمت کرکره برقی ، قیمت کرکره برقی با نصب

کرکره برقی پارس در

کرکره برقی ، انواع کرکره برقی ، قیمت کرکره برقی ، قیمت کرکره برقی با نصب

کرکره برقی ، انواع کرکره برقی ، قیمت کرکره برقی ، قیمت نصب کرکره برقی ، کرکره برقی پارکینگ ، کرکره برقی مغازه ، کرکره برقی سوله ، کرکره برقی بالکن ، کرکره برقی پنجره ، کرکره برقی درب ورودی ضد سرقت

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

کرکره برقی

در این مقاله بصورت خلاصه آشنایی و اطلاعات کلی در خصوص انواع کرکره برقی تقدیم شما عزیزان می شود.


انواع تیغه کرکره برقی

  1. تیغه آلومینیوم کرکره برقی
  2. تیغه شفاف پلی کربنات


انواع موتور کرکره برقی

  1. موتور ساید کرکره برقی
  2. موتور تیوبلار کرکره برقی

انواع ترکیب تیغه و موتور کرکره برقی

بصورت کلی تمامی کرکره های برقی از دو جز اساسی و اصلی تیغه و موتور تشکیل شده اند. حال نوع کرکره برقی می خواهد کرکره پارکینگ باشد یا مغازه ، سوله باشد یا بالکن تفاوتی ندارد. ما باید یکی از تیغه های بالا را با یکی از موتور های بالا انتخاب نماییم. پس با توجه به اطلاعات گفته شده ما 4 ترکیب کلی برای کرکره برقی داریم:

  • تیغه آلومینیوم + موتور توبلار
  • تیغه آلومینیوم + موتور ساید
  • تیغه پلی کربنات شفاف + موتور توبلار
  • تیغه پلی کربنات شفاف + موتور ساید

معمولاً تیغه کرکره آلومینیوم بسیار پر کاربرد تر از تیغه کرکره شفاف است .  پس از انواع ترکیبات ذکر شده در بالا دو نوع اول بسیار پرفر وش تر است. لذا اکثر کرکره برقی هایی که در سطح کوچه و خیابان و ... می بینیم همان کرکره برقی آلومینیومی است.
در ادامه به برسی انواع تیغه کرکره آلومینیوم ، شفاف و انواع موتورهای توبلار و ساید خواهیم پرداخت.


انواع تیغه کرکره آلومینیوم

تیغه های کلی معمولاً یا بصورت ساده مورد استفاده قرار می گیرند که این تیغه ها در ارتفاع های مختلف تولید می شوند و بصورت کشویی درون همدیگر مونتاژ می شوند و یا بصورت ترکیبی با دیگر تیغه ها استفاده می شوند.

  1. تیغه ساده آلومینیوم
    1. سایز 22
    2. سایز 60
    3. سایز 80
    4. سایز 100
    5. سایز 145
  2. تیغه ترکیبی الومینیوم
    1. ترکیب تیغه سایز 80 و سایز 22 ( تیغه غضروف دار )
    2. ترکیب تیغه ساده آلومینیوم و تیغه پانچ دار
    3. ترکیب تیغه آلومینیوم و نیغه کرکره شاف

معمولاً تیغه های ساده پرکاربردترین انواع تیغه کرکره برقی هستند و برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. هرچقدر ارتفاع تیغه افزایش یابد اندکی ضمخت تر می شود ولی استحکام آم بخصوص برای دهنه های بزرگتر بیشتر میشود. امروزه به ندرت تیغه های 22 ، 60 ، 70 و 77 مورد استفاده قرار می گیرند و بصورت استاندار معمولاً برای کرکره برقی پارکینگ ، کرکره پنجره و کرکره تجاری مغازه و فروشگاه از تیغه سایز 80 و برای سوله های صنعتی از تیغه کرکره سایز 100 استفاده می شود. همچنین ازتیغه سایز 145 برای دهنه های بسیار عریض با کربردهای خاص مورد استفاده قرار میگیرد.

تیغه های ترکیبی با 3 حالت و فرمت کلی تولید می شوند . تیغه غضروفی که از ترکیب یک تیغه کوجک و یک تیغه بزرگ به صورت یک در میان تولید می شود و معمولاً برای کاهش صدای تیغه های کرکره برقی بخصوص کرکره برقی پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ترکیب تیغه آلومینیوم شفاف با تیغه پانج دار و یا تیغه پلی کربنات شفاف جهت ورود نور به فضایی که کرکره برقی برای آن نصب شده است مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تیغه کرکره شفاف

تیغه های شفاف کرکره برقی که به تیغه پلی کربنات و تیغه کرکره برقی شیشه ای نیز معروف هستند به دو صورت کلی تولید می شوند.

  1. کرکره برقی شفاف غضروفی
  2. کرکره برقی شفاف لوله ای
تفاوت اصلی این دو نوع اتصال بین دور ردیف اسلت های پلی کربنات است . در نوع اول یک نوار آلومینیومی که از بالا و پایین شیارهایی دارد بین اسلت های پلی کربنات قرار می گیرد و در نوع دوم قالب اسلت ها به گونه ای بوده است که استوانه ای توخالی در بالا و پایین پلی کربن ها قرار دارد و یک میل ترانس ( لوله ) استیل از میان این استوانه عبور می کند و پلی کربن های را به یکدیگر متصل می نماید. تیغه های پلی کربن نوع دوم (لوله ) گران قیمت تر هستند و استحام بالاتر نیز دارند. جدا از لوله استیل یا نوار آلومینیوم میان تیغه ، مورد دیگری که در قیمت استحکام تیغه کرکه های شفاف تاثیر گذار است ضخامت و میزان مواد پلی کربن مصرفی در اسلت ها است. در بازار کشورمان معمولاً تیغه های پلی کربن از سه نوع مواد اولیه ساخت پتروشیمی های داخلی ، ساخت شرکت سامسونگ کره ، ساخ برند بایر آلمان ساخته می شوند.


انواع موتور کرکره برقی

موتور های کرکره برقی معمولاً به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  1. موتور های تیوبلار
    1. موتور تیوبلار AC ( فاقد برق اضطراری UPS)
    2. موتور تیوبلار DC ( دارای برق اضطراری UPS)
  2. موتورهای ساید
    1. موتور ساید AC ( فاقد برق اضطراری UPS)
    2. موتور ساید DC ( دارای برق اضطراری UPS)
همانگونه که از نام AC و DC مشخص است یکی دارای برق اضطراری و باطری بک آپ است و دیگر فاقد آن. لذا از توضیح در مورد AC و DC صرفنظر میکنیم و موتور کرکره برقی توبلار و ساید را مورد بررسی و مقایسه قرار خواهیم داد.
موتور های تیوبلار که در ایران توبلار خوانده می شوند در داخل لوله شفت کرکره برقی نصب می شوند ، از بیرون دیده نمی شوند ، اگر زیر باران باشند نیاز به کاور خاصی ندارند و البته برای دهنه های کوچک با تردد کم مورد استفاده قرا می گیرند . ولی موتور های ساید بیرون لوله شفت و به موازاتن ان نصب می شوند و در صورتی که زیر بارش برف و باران قرار داشته باشند نیازمند کاور هستند. این موتور ها توان و میزان تردد بسیار بالاتری نسبت به موتور های تیوبلار دارند و برای دهنه های نسبتاً بزرگ و پر تردد نصب می شوند. همجنین با توجه به اینکه در صورت خرابی موتور به آسانی از بیرون قابل تعویض هستند معمولاً برای نقاط حساس که در صورت خرابی باید بلافاصله موتور تعویض شود از این نوع موتور استفاده می شود.

  • ۹۷/۰۶/۰۶
  • pars door

نظرات (۱)

  • کرکره برقی
  • با سلام 
    تشکر از مطلب بسیار عالی نوشته شده
    لطفا به سایت کرکره برقی ما نیز مراجعه و دیدن نمایید.
    مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی